ÖYKÜ DEPOLAMA ANONİM ŞİRKETİ

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

MADDE 1- TARAFLAR

1.1.   SATICI (“ÖYKÜ”)

Adres                          : Kore Şehitleri Caddesi Propa Plaza No: 4 - 6 İç Kapı No: 17 Şişli / İSTANBUL

Telefon                        : 0212 982 01 30

Vergi  Dairesi              : ZİNCİRLİKUYU

Vergi Numarası          : 6610404205

Mersis No                   : 0661-0404-2050-0019

1.2.   ALICI (“TÜKETİCİ”)

Adı/Soyadı/Ünvanı     : [] (Kısaca ALICI olarak anılacaktır.)

Adresi                         : []

Telefon                        : []

E-mail                         : []

MADDE 2- KONUSU ve KAPSAMI

ALICI, www.nacila.com.tr internet sitesi ve mobil uygulaması üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiği ürünle ilgili olarak, Madde 3'te belirtilen özelliklere ve satış fiyatına ilişkin olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri çerçevesinde tarafların hak ve yükümlülüklerinin düzenlendiği bir mesafeli satış sözleşmesini kabul etmektedir. Bu sözleşme, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'ne uygun olarak hazırlanmıştır.

MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER

3.1. Ürünlerin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, vergiler dahil satış fiyatı (adet x birim fiyat şeklinde), ödeme yöntemi ve temel özellikleri detaylandırılmıştır.

[Ürünler]

MADDE 4- ÖDEME ŞEKLİ

4.1. Ödeme Şekli: [Ödeme Şekli]

4.2. Vadeli satışların sadece bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Kredi verme ve detaylı ödeme planınızın oluşturulması bankanız inisiyatifindedir.

MADDE 5 - İADE PROSEDÜRÜ

5.1. İade Prosedürü: ALICI'nın cayma hakkını kullanması durumunda veya siparişe konu ürünün çeşitli nedenlerle temin edilememesi veya Hakem Heyeti kararıyla Tüketiciye bedel iadesi kararlaştırılması durumunda, eğer alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade süreci aşağıda açıklanmıştır:

5.1.1. Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

Eğer alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak gerçekleştirilmişse, ALICI'nın ürünü kaç taksit ile aldığına bağlı olarak Banka, müşteriye geri ödemesini taksitler halinde yapmaktadır. SATICI, ürün bedelini bankaya tek seferde ödedikten sonra, banka posları üzerinden yapılan taksitli harcamaların ALICI'nın kredi kartına iadesi durumunda, mağduriyet yaşanmaması için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılmaktadır. ALICI'nın satış iptali öncesinde ödediği taksit tutarları, iade tarihleri ile kartın hesap kesim tarihleri arasında çakışmazsa, her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve müşteri, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satış taksitleri tamamlandıktan sonra, ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşülecektir.

Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği Müşteriye nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani ÖYKÜ, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri yani ÖYKÜ ilgili tutarı bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, ÖYKÜ bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.

Bankaların artı taksit uygulamaları ALICI’nın kartının bağlı olduğu bankaya göre değişiklik gösterebilir. SATICI’ya bu konuda bir sorumluluk yüklenemez.

ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

5.1.2. Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

İade işlemi, ALICI'dan banka hesap bilgileri alınarak, belirtilen hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT yoluyla gerçekleştirilecektir. SATICI, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde iade eder. Havale/EFT ile alınan mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, banka ile yapmış olduğu sözleşme uyarınca ALICI'ya nakit para ile ödeme yapamaz. İade işlemi, SATICI tarafından ilgili yazılım aracılığıyla gerçekleştirilecek olup, SATICI, ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan dolayı, yukarıda açıklanan prosedür uyarınca ALICI'ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.

ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

MADDE 6 - TESLİMAT ŞEKLİ VE ADRESİ

6.1. Teslimat Şekli ve Adresi:

Teslimat Adresi            : []

Teslim Edilecek Kişi    : []

Fatura Adresi               : []

6.2. Teslimat, kargo şirketi aracılığıyla gerçekleştirilerek ALICI'nın yukarıda belirtilen adresine elden teslim edilecektir. (Kargo firmalarının teslimat yapmadığı ilçe merkezlerine uzak yerleşim bölgeleri, köy, kasaba ve adalar için bu koşul geçerli değildir.) Teslim anında alıcının adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI, edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya geri iade edilmesinden dolayı oluşan giderlerden SATICI sorumlu tutulamaz. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

6.3. Kargo ücreti [] TL olup, kargo fiyatı sipariş toplam tutarına eklenmekte ve müşteri tarafından ödenmektedir. Ürün bedeline dahil değildir.

MADDE 7 - SÖZLEŞME TARİHİ

7.1. SATICI tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş bu iki nüsha sözleşme ALICI tarafından [Sipariş Tarihi] tarihinde kabul edilmiştir ve bir nüshası alıcının mail adresine gönderilecektir.

MADDE 8 - TESLİMAT ÜCRETLERİ VE YÜRÜTÜLMESİ

8.1. Teslimat masrafları, aksi belirtilmedikçe ALICI'ya aittir. SATICI, websitesi ve mobil uygulamada teslimat ücretini karşılayacağını belirtiyorsa, teslimat masrafları SATICI tarafından karşılanacaktır. Teslimat, stok müsaitliği ve mal bedelinin SATICI'nın hesabına geçmesi şartlarına bağlı olarak taahhüt edilen süre içinde gerçekleştirilir. SATICI, sipariş konusu Mal/Hizmetin yerine getirilmesi imkansızlaşmadığı sürece, ALICI tarafından sipariş edilen Mal/Hizmeti 30 (otuz) gün içinde teslim eder. Mal/hizmet bedeli herhangi bir nedenden ötürü ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilirse, SATICI, mal/hizmetin teslim yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

MADDE 9 - ALICININ SORUMLULUKLARI VE TAAHHÜTLERİ

9.1. ALICI, internet sitesinde ve mobil uygulamada yer alan Sözleşme konusu Mal/Hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat ve kargo bedeli ile ilgili olarak SATICI tarafından sağlanan ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul eder. Tüketiciler, talep ve şikayetlerini Tüketici sıfatıyla yukarıda belirtilen SATICI iletişim bilgilerine ve/veya www.nacila.com.tr adresinin sağladığı iletişim kanallarına iletebilirler. ALICI, işbu Sözleşme'yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce SATICI tarafından ALICI'ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen Mal/Hizmet'in temel özellikleri, Mal/Hizmet'in vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini doğrulamış olur.

MADDE 10 - SATICININ SORUMLULUKLARI VE TAAHHÜTLERİ

10.1. SATICI, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'i Tüketici Mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile ALICI'ya teslim etmekle sorumludur. SATICI, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeniyle sözleşme konusu Mal/Hizmeti belirlenen süre içinde teslim edemezse, durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Sözleşme konusu Mal/Hizmet, ALICI'dan başka bir kişiye teslim edilecekse, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.

MADDE 11 - CAYMA HAKKI

11.1. ALICI, SATICI ile akdettiği bu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nden herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin 30 (otuz) gün içerisinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise ALICI'nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

11.1.1. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Ayrı ayrı teslim edilen mallarda, ALICI'nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin her bir malı teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, ALICI'nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı tarih,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli aralıklarla teslim edildiği sözleşmelerde, ALICI'nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı tarih esas alınır. Cayma bildiriminizi, cayma hakkı süresi dolmadan www.nacila.com.tr adresinde bulunan 'SİPARİŞ TAKİBİ' sayfası üzerinden iletebilirsiniz.

11.1.2. Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya ALICI’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, ALICI’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

11.1.3. Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya TÜKETİCİ'ye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, TÜKETİCİ'nin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

MADDE 12 - GENEL HÜKÜMLER

12.1. ALICI, www.nacila.com.tr internet sitesinde yer alan sözleşme konusu ürüne ilişkin ön bilgileri okuyup anladığını ve elektronik ortamda gerekli onayı verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

12.2. Ürün, sözleşme tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde teslim edilecektir. Teslim anına kadar olan süreçte tüm sorumluluk SATICI'ya aittir.

12.3. Sözleşme konusu ürün, ALICI'nın başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecekse, teslimatı kabul etmemesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

12.4. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen özelliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

12.5. Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin bedeli, ALICI'nın seçtiği ödeme yöntemi ile ödenmiş olmalıdır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilirse, SATICI ürünün teslim yükümlülüğünden kurtulmuş sayılır.

12.6. Ürünün tesliminden sonra, ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeniyle ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi durumunda, ALICI’nın kendisine teslim edilmiş olan ürünü SATICI'ya iade etmesi gerekmektedir.

12.7. Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin ayıplı (arızalı, bozuk vb.) durumunda veya garanti kapsamında ve şartları dahilinde arızalanması veya bozulması durumunda, söz konusu ürünlerin yetkili servise gönderilerek gerekli onarım yaptırılabilir. Bu durumda kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.

12.8. 385 sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için tarafınıza göndermiş olduğumuz iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra tarafımıza ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir.

12.9. Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi, ilgili mevzuatlar gereğince resmi merciler nezdinde gerçekleştirilecek resmi işlemler ile tamamlanması öngörülen ürünler için bir ön protokol niteliğindedir. Bu ürünlerin toplam bedeli, ödeme şekli ilgili kampanya şartları ve/veya ürün açıklamalarında belirtilir; ancak bu bedele satışa ilişkin resmi işlemlerin tamamlanması sırasında ortaya çıkacak masraflar dahil değildir. Söz konusu masraflar, ALICI tarafından resmi işlemlerin yerine getirilirken ödenir. Bu satışlar, toplam bedelin ALICI tarafından SATICI’ya ödenmesi ve resmi merciler nezdinde resmi işlemlerin yerine getirilmesi ile tamamlanmış sayılır. Bu kapsamda cayma hakkı, kargo/teslimat ve benzeri nitelikteki uygulama alanı bulunmayan hükümler, bu ürünler için geçerli olmayacaktır.

MADDE 13- TEMERRÜT HÜKÜMLERİ

13.1. Tarafların işbu sözleşme edimlerini yerine getirmemesi durumunda Türk Borçlar Kanunu'nun 123. - 125. maddelerinde düzenlenen Borçlunun Temerrüdü hükümleri uygulanacaktır. Temerrüt durumlarında, herhangi bir tarafın haklı bir sebep olmaksızın edimlerini süresi içinde yerine getirmemesi halinde, diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için edimini yerine getirmeyen tarafa 7 günlük süre verecektir. Bu süre zarfında da yerine getirilmesi durumunda edimini yerine getirmeyen taraf mütemerrit olarak kabul edilecek ve alacaklı, edimin ifasını talep etmek suretiyle malın teslimini ve/veya sözleşmenin feshini ve bedelin iadesini talep etme hakkına sahip olacaktır.

13.2. Mesafeli Sözleşmeler Hakkında Yönetmeliğin 9. maddesinin son fıkrası gereğince satıcı ÖYKÜ, sipariş konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı ileri sürerek (Tedarikçi Firmadan ürünün hiçbir şekilde tedarik edilememesi durumu), sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirmeyi taahhüt eder. Bu durumda, ÖYKÜ sözleşmeyi derhal fesih etme hakkına haiz olup, müşterinin sipariş verdiği ürünün bedelini ve varsa borç altına sokan tüm belgeleri geri iade edeceğini taahhüt eder.

13.3. ÖYKÜ, işbu yükümlülüğünü yerine getirmesini engelleyebilecek mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefetleri, ulaşımın kesilmesi, yangın, deprem, sel baskını gibi olağanüstü olaylar nedeniyle sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemezse, bu tip durumlarda ALICI, ÖYKÜ’nün hiçbir sorumluluğu olmadığını, siparişin iptal edilmesini veya teslimat süresinin engelleyici durumunun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI, siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutarın yasal süre içerisinde iadesini alacaktır. (Kredi kartı ile yapılan taksitli alışverişlerde ise kredi kartına iade için yukarıdaki prosedür ALICI tarafından kabul edilir.)

MADDE 14 - UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME

14.1. İşbu sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; Türk Mahkemeleri yetkili olup, uygulanacak hukuk Türk Hukuku'dur.

14.2. Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerli olmak üzere her yıl Gümrük ve ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar olan ihtilaflar için TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri Yetkili olacaktır.

SATICI            : Öykü Depolama Anonim Şirketi

ALICI              : []

TARİH            : []

 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Kvkk sözleşmesini inceleyebilirsiniz.